lördag 7 december 2013

Skönt när det är över

En av mina talanger i livet är att skjuta på saker så länge som det går. På fm kände jag att det nu var dags att sluta skjuta upp tvätt av hund. Dagens filosofi fick bli att ska jag tvätta en kan jag lika gärna tvätta alla. Tvätt av Lexus brukar resultera i att jag och väggarna i badrummet blir lika blöta som Lexus.Yana och Freyja är lite lättare att tvätta för de brukar inte skaka sig under tvätten. Det blev först tvätt av de bruna och tydligen tyckte båda(?) att de hade skött sig bra och förtjänade en belöning. Medan jag var instängd i badrummet med Lexus passade Yana och/eller Freyja på att äta upp pepparkakorna vi hade. Vid det här laget borde jag ha lärt mig att aldrig någonsin lämna något ätbart framme på ett ställe som det är möjligt för en bayrare att nå. Jag hade tänkt mig en kopp kaffe och pepparkakor när jag var klar med tvätt av hundarna men nu blev det bara en kopp kaffe.

1 kommentar:

  1. Det är en talang du delar med många, jag själv får ångest om jag skjuter en del saker framför mig så jag klarar helst av dem på en gång. Skönt att du fick julbadet gjort av alla hundarna, nu behövs det inte på lääänge. :-)

    SvaraRadera