måndag 30 december 2013

2013

Så var det dags för en sammanfattning av det här året. Hundarna kommer i åldersordning.

YANA

Under året så blev Yana 8år och några fler gråa/vita hårstrån har dykt upp på prinsessan. Tittar man på hunddata så har det inte dykt upp något på Yana. Nu är det inte samma sak som att hon har latat sig hela året utan hon har arbetat. Det har blivit en del eftersök på klövvilt och ett eftersök på/efter människa. Om möjligt så har Yana blivit lite mer bekväm av sig under året. Senaste tiden har hon dock börjat leva upp ordentligt och har även lekt lite med Freyja och Lexus.

FREYJA

I början av året blev Råttan 2år och mognaden börjar sakta komma. Det har blivit en del spårprov med sambon och en utställning. Och det resulterade i titeln Sejch. Något eftersök har det blivit och hon blir bara en bättre och bättre spårhund. Freyja är en hund som har behövt lite tid på sig att mogna och hon har framtiden för sig.

LEXUS

Pälsapan blev 1år och strax efter det blev han röntgad. Resultatet blev inte som önskat utan han har en 1 på ena armbågen. Vi hann komma igång lite med spår och lydnadsträningen. Runt 5 månader bodde han hemma hos uppfödarna/Puckolinas kennel. Att de hade möjligheten och lusten att ta hand om Lexus innebar att jag slapp sälja honom och det är jag väldigt tacksam för. Medan Lexus bodde där blev det dags för mh och han uppförde sig i stort som jag hade räknat med. Jag hade ingen möjlighet att vara med på mh men har sett en inspelning.

JAG

Det som jag har lärt mig under året
  • Jag har människor i min närhet som ställer upp fantastiskt mycket
  • Att inte få vistas utomhus under några månader är jobbigt

GOTT NYTT ÅR!

5 kommentarer:

  1. Gott nytt år! Nu hoppas vi på ett fantastiskt 2014 för oss alla.

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år kära vän!
    Jag önskar oss alla ett underbart 2014. Kram

    SvaraRadera
  3. Alltid lär man sig något. Fast jag hade nog velat att vissa av de lärdomarna inte hade haft sitt ursprung ur de orsaker de hade......

    Gott Nytt år på dig och måtte nästa år vara vänligare mot dig!

    SvaraRadera
  4. Önskar er ett underbart nytt år!

    SvaraRadera