fredag 27 december 2013

Är vädret med mig eller mot mig?

Jag förklarade för sambon att om det här vädret fortsätter så blir det spår för hundarna imorgon. Enda problemet med det är att jag inte riktigt vet vad Lexus ska spåra i. (Selen jag köpte passade Yana bättre så hon fick den och Freyja fick hennes gamla som är en storlek mindre. Grov bayrare behöver alltså L på jägarens kombisele och en smäcker bayrare behöver M. Om någon har en jägarens kombisele i XL är jag intresserad av att köpa den.) Jag resonerar som jag brukar nämligen att det löser sig. Krisar det kan Lexus alltid lösspåra och få lite träning i att spåra i ett tempo jag uppskattar. Så gick mina tankar och sen gick jag ut för att röka. Världen därute visade sig vara väldigt vit. Snön fortsätter att falla och spår blir det inte imorgon. Nu är frågan om vädret ville vara snällt och ge mig en chans att hinna skaffa en sele till Lexus eller om vädret vill jävlas med mig. Djupa funderingar en fredag

1 kommentar:

  1. Best laid plans och allt det där, det blir aldrig som man tänkt sig. Med det här blidvädret så kommer säkert er snö att smälta bort igen, här har dagstemperaturen fastnat på +6. Jag vill inte ha geggamojja och regn i december, jag vill ha snö och minusgrader! *surar*

    SvaraRadera