torsdag 19 december 2013

Julafton kom tidigt för Yana

Jag har varit på jakt efter täcken till Yana och Freyja ett tag. Nu har Yana en del önskemål när det gäller täcken. Det får inte vara bensnören,det får inte vara en magplatta och utöver Yanas krav så vill jag att täcket ska skydda bogen och att Yanas rörlighet inte begränsas. Att hitta ett täcke som uppfyller kraven och har ett vettigt pris kändes som omöjligt uppdrag men jag tittade ändå på Tradera lite då och då. För några dagar sedan så jag en fleecetröja/täcke och jag lade ett bud. Nu vann jag och idag kom den hem. Yana var inte så lycklig över att få den på sig men den passade helt okej och kommer fungera bra när det blir kallt. Det dyker upp någon bild på Yana i täcket/tröjan när det blir kallt ute.
Yana är nu ca 8½ år och eftersom vi vill att hon ska hålla i många mer år så försöker vi ta bra hand om henne. I det så ingår det att få akupunktur ibland och idag var det dags för det.
Självfallet så får inte vem som helst sticka nålar i någon av våra hundar utan det är enbart Åsa som får göra sånt. Efter tidigare behandling så har Yana uppfört sig som en valp dagen efter akupunktur så får se hur hon uppför sig imorgon

1 kommentar:

  1. Spännande med akupunktur, hur bra som helst när man hittat någon man litar på som får göra sånt med ens hund. Hoppas att det blev lika bra med behandlingen den här gången, att hon blir som valp igen.

    SvaraRadera