tisdag 10 december 2013

Måste ge lite beröm

Alla som har läst den här bloggen vet att jag och sambon inte direkt är så duktiga på att ta itu med saker på en gång. Nu handlar det givetvis inte om viktiga saker utan det har handlat om championatansökningar och liknande. Yana är den enda av hundarna som tatuerades i örat som valp och med tiden blev det väldigt svårt att se vad det står i örat så vi såg till att hon blev chippad för några år sedan. Av någon underlig anledning så såg vi aldrig till att även det hamnade på hunddata. Jag skickade ett mail till skk om det för några år sedan och fick veta vilket intyg som skulle användas och sen blev det inget mer gjort.
Freyja
Freyja beslutade på eftermiddagen att hon skulle ligga i soffan och bli kliad på magen. Eftersom det bara behövs en hand för att klia henne så skrev jag ett mail på nytt till skk med andra handen och frågade vilket intyg jag skulle använda mig av för att få in Yanas chipnr på hunddata. Efter några timmar fick jag svar och den trevliga människan på skk kunde ordna det åt mig bara hon fick lite uppgifter över mail. Något som jag absolut måste säga när det gäller kontakten jag har haft med skk så är det att jag alltid har fått hjälp och de har alltid gjort sitt bästa oavsett vad det har gällt. Det har blivit en del frågor genom åren när det gäller championat, avlivade hundar osv

2 kommentarer:

  1. Jag har inte haft mycket med SKK att göra heller i och med att Uzie varken ställdes ut eller tävlade, men de få gånger jag behövt ha kontakt med dem har de varit väldigt trevliga och tillmötesgående. Så bra att du fick det ordnat nu, det är ju en trygghet att veta att hunden finns i systemet om det värsta skulle hända och hon springer bort eller så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att ha det fixat även om jag inte fattar varför det har tagit så lång tid

      Radera