tisdag 3 december 2013

En dag

Fantasin när det gäller rubriker är det lite dåligt med känner jag. I dag skrattade sambon åt mig för att jag ser så trött ut och det tog jag inte riktigt som en komplimang. Nu är jag fullständigt medveten om att jag ser ut som om jag inte har sovit på någon vecka och det är så jag känner mig. Hundarna har däremot energi så det räcker och blir över. Lexus påminner om en duracellkanin, han studsar runt och är bara glad större delen av tiden.
Det som gör mig extra glad när det gäller Lexus är att han fortfarande lyssnar så pass bra på mig. Med tanke på att jag har varit ifrån honom i 6 månader så trodde jag inte att han skulle lyda så bra längre. Riktigt skönt att inse att vardagslydnaden som jag tränade in en gång fortfarande finns kvar. Nu beror det givetvis även på att Åsa och Kent har hållit liv i den. Det är inte många dagar som jag har haft Lexus igen men i stort sett allt fungerar perfekt. Han drar lite onödigt mycket i kopplet men det anar jag hör mest ihop med åldern som han är i.
Lite lydnadsträning blev det i trädgården och mer kommer det att bli så fort jag får tillbaka lite ork.
 Freyja agerade vacker bayrare som vaktar leksak medan jag och Lexus tränade lite.
 Efter några timmar blev det en kort tur med bilen så att vi kunde promenera på en skogsväg en bit bort. Jag borde verkligen komma igång att köra igen men innan min fotled fungerar bättre är det ingen mening.
Det var full fart på alla tre och det var riktigt skönt att komma ut och promenera lite.
Freyja och Yana spanade väldigt mycket på sidan av vägen men det var inget som jag eller sambon brydde oss så mycket om i början. Efter att vi hade promenerat ytterligare en bit gick det dock att se färska vargspår i frosten på vägen och då blev vi lite mer uppmärksamma. Planen är inte och har aldrig varit att våra hundar ska bli vargmat.

När Freyja och Lexus skuttade runt som värst nöjde sig Yana med att lulla runt själv.
Även om klockan bara är strax innan 14 på den här bilden så är det inte mycket dagsljus kvar.
Jag har inte många bilder på varken Yana eller Freyja som jag är riktigt nöjd med. Det gör att jag alltid blir lite extra glad när jag lyckas ta någon bild som jag blir nöjd med. Idag blev jag glad över att fånga Yana på den här bilden

2 kommentarer:

  1. Fotgåendet ser snyggt ut! Vi har gjort vårt bästa för att hålla din träning aktiv i killens huvud.

    Det där dragandet blev i alla fall bättre under de sista veckorna. Det borde ha med åldern att göra. Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Det gör mig glad att du skriver och är hemma med din familj fortfarande. Bilden på Yana är superfin tycker jag. Vad läskigt med vargspår så nära, skönt att ni slapp möte.

    SvaraRadera