måndag 9 december 2013

Fantastiska pälsapan

Om jag skulle beskriva Lexus med ett ord skulle det bli glad. När vi kom hem efter att ha varit ute på en promenad bad jag sambon filma lite med min mobil så jag kan se hur det ser ut när jag och Lexus tränar. Lexus sprang runt i trädgården och lekte med Freyja så jag ropade på honom och han kom. När jag sedan kommenderade fot släppte han helt leken med Freyja och koncentrerade sig på mig. Det låter kanske inte så fantastiskt men när man har haft en hund som man oftast behövde leka med en bra stund först för att han överhuvudtaget skulle ha lust att träna är det stort. Lexus tycker att det är kul att träna och göra saker med mig och det är så jag önskar att alla collie skulle vara.
Nu har vi givetvis en hel del kvar att träna på men jag är nöjd. Jag har inte tränat eller bott med Lexus på 6 månader och han presterar bättre än vad jag hade kunnat hoppas på.

Yana har hunnit med ett besök hos veterinären idag. Hon har en inflammation i munnen så nu blir det antibiotika och sen blir det en ordentlig skrapning av tänderna. Det här året har varit stökigt både för mig och sambon och tyvärr har det inneburit att vi inte har haft koll på hur det sett ut i munnen på Yana. Det är på intet sätt någon ursäkt men en förklaring. Veterinären var tacksamt nog som vanligt, att hålla något hemligt när man bor så här går inte så jag var medveten om att även veterinären skulle ha hört något om var jag har varit

4 kommentarer:

  1. Så skönt att läsa att du är tillbaka på hemmaplan, även om det är för en period !
    Har suttit en stund nu och njutit av dina fina bilder och läst om glada hundar som är tacksamma över att matte är tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Har ni testat Tropiclean Gel på hundarna? Jag håller på med den på mina katter nu, jag vet inte om man ska använda den när de har en inflammation i munnen men annars tar den bort tandsten och plack så att man slipper skrapa. Jag bloggade om den för drygt en vecka sedan, du kan kika in där om du vill. Tänder/mun är ett otyg om de är dåliga. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska följa hur det går för dig och dina katter så jag får veta om det fungerar. Veterinären sa att jag inte skulle pyssla med Yanas tänder innan antibiotikakuren är över så jag gissar att det även gäller tandborstning och liknande

      Radera