söndag 29 december 2013

Att se möjligheter

Under rensningen här så har vi beslutat oss för att slänga ett par bord. Nu är de så pass slitna och fula så det har inte funnits någon anledning att försöka sälja dem. Eftersom vi inte har lånat ett släp än så har vi tagit av benen på borden så de inte ska ta så mycket plats. När jag satt ute på altanen och rökte hade jag ena bordets ben framför mig och plötsligt såg jag något.

En del ser kanske bara bordsben. Jag tog med mig benen ut på gräsmattan och hämtade den här.
Och sen började jag såga och resultatet blev det här.
När benen är i delar är det lättare att se vad jag hade tänkt mig. Efter sågningen var det bara att använda lite sandpapper och sen var en färdig. Resten gör jag i ordning när jag orkar.
Jag ville ha bort lacken som en säkerhetsåtgärd, omöjligt att veta om lacken är giftig. Jag anar att det inte var tänkt att någon skulle ha delar av bordet i munnen.
Budget apporten som är lite tyngre fungerar helt okej enligt Lexus

1 kommentar: