tisdag 17 december 2013

Det har inte gått lång tid

Stundtals så kämpar jag med ett dåligt samvete för att hundarna inte blir tillräckligt tränade. Nu är det mest Lexus som ger mig dåligt samvete för Freyja och Yana nöjer sig med att ligga i knä och bli klappade. Lexus däremot är mer inställd på att göra saker. Han har mycket mycket energi nu och jag har lite energi. Eftersom jag bara är hemma och är sjukskriven nu så har jag ingen brist på tid. Verkligheten är däremot inte riktigt lika enkel, jag blir dödstrött av att göra saker så tyvärr så blir det inte mycket träning. Jag har nu varit hemma i 2½ vecka och det är inte lång tid med tanke på att jag ändå var inlåst i 6 månader. Min kondition har möjligtvis blivit lite bättre men min fotled har jag ont i varje dag och det kommer att ta tid innan den är hyfsad igen. När jag blir vettig i huvudet igen finns det nog inget svar på. Givetvis så gör jag ändå mitt bästa för att aktivera Lexus och för tillfället blir det lite träning under promenader och han har börjat få ha klövjeväska med lite tyngd i ibland utöver det springer han runt på promenader och stökar med Yana och Freyja.


2 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur Lexus är med föremålsintresse, men om han gillar att leta saker kan du ju göra en ruta till honom och lägga ut grejer och bara stå och skicka om du orkar? Det var så jag gjorde de dagar då jag inte hade energin med Uzie. Försök att inte ha för dåligt samvete, jag förstår dig verkligen eftersom jag också hade brukshund men så länge inte Lexus klättrar på väggarna så försök att vara ganska nöjd ändå. Man kan inte laga huvud och hjärna på beställning. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte vågat göra så mycket sånt med Lexus nu för det har varit så mycket is och herrn har inte vett att anpassa hastigheten. Nu har en del av isen försvunnit så det går att hitta på mer

      Radera