onsdag 18 december 2013

Ny jacka.

Det var ett tag sedan som jag skaffade en ny jacka och jag konstaterade nyligen att jag inte ägde någon jacka som fungerade bra när det blåser och är varmare än -10. Ordentlig vinterjacka har jag men om jag skulle använda den nu skulle jag med största sannolikhet svimma av värmeslag och det är så svårt att ha koll på hundarna då. Lösningen blev att leta på nätet efter en hyfsad jacka i vettig prisklass. Otroligt nog så hittade jag en Helly Hansen jacka. Nu fanns inte jackan i färgen jag ville ha men jag beslutade mig efter mycket velande för att ändå beställa en i den enda färgen som fanns nämligen röd... Med tanke på att jag i stort sett bara har kläder i mörka färger var jag lite tveksam till vad jag skulle tycka. I går kom jackan till ICA och idag fick jackan komma hem. Efter att nu haft på mig jackan under en promenad kan jag konstatera att den är vindtät,varm och helt klart ett bra köp.

När det gäller att köpa kläder till hundträning och fritid letar jag gärna bland arbetskläder för jag intalar mig att kläderna är gjorda för att tåla mer. Jackan är köpt på Ullared Lantmän, leveranstiden var längre än den utlovades men det är möjligt att det beror på att det är jul

5 kommentarer:

  1. Oj jäklar vad billigt! Tror nästan jag ska slå till jag med... Vilken storlek beställde du? Tror nog vi har samma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den jag köpte är M. Jag tror nog allt att du ska ha någon mindre storlek, jag är rätt fluffig=)

      Radera
    2. Jag beställde en vattentät skaljacka istället då det behövs ännu mer, för 195 kr (!!). Tusen tack för tipset. :)

      Radera
  2. Den är jättefin! HH gör bra grejer. Jag köper hundkläder på Engelsons för det mesta, de gör bra och hållbara grejer tycker jag och till bra priser. Du passar ju bra i rött. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Lite ovant att ha något i färg

      Radera