fredag 20 december 2013

Isigt och grått


Nu saknar jag snön och solen. Att halka runt ute i allt det gråa är inte något som ger mig energi. Hundarna är inte lika petiga utan så länge som det går att skutta runt så är de rätt nöjda.
Jag har erbjudit mig att måla lite vita fläckar på bayrarna så blir lättare att se dem men sambon fortsätter att säga nej till det förslaget.
Den yngsta och den äldsta blev väldigt glada på hemvägen när det var en del is. Det var rätt mörkt vid det laget så jag blev tvingad att dra upp ISO rätt högt= brusiga bilder.



Helt vettiga är de kanske inte men huvudsaken är att de har roligt och njuter av livet. Det märktes effekt av akupunkturen igår för Yana studsade mer och lekte även en stund med Freyja och Lexus. Yana brukar alltså inte leka med hundar utan hon föredrar att leka med människor.

2 kommentarer:

  1. Tänk att is är så roligt för så många hundar! Det ska grävas, ätas, bäras och krossas. Min första hund bar runt på stora tjocka stycken, det ilade i tänderna på mig bara jag såg honom. Lättroade djur. Vad roligt att Yana blev så pigg av nålarna igen. :-)

    SvaraRadera
  2. 10 cm snö och -5 helt perfekt de närmaste månaderna så är både jag och vovvarna nöja. Ha en riktigt härlig helger!

    SvaraRadera