fredag 25 januari 2013

När hjärnan inte är med

Större delen av dagen har jag tillbringat med att ligga i soffan och slösurfa. Anledningen till det är huvudvärk/migrän eller vad det nu är. Att vara ute och röra sig då eller ägna sig åt något som kräver koncentration är omöjligt. En del här i byn har inte så höga tankar om folk som kommer från städer och jag vill inte gärna ge ett korkat intryck. Och av erfarenhet vet jag att jag inte verkar vara så begåvad när jag under ett samtal mest står och tänker på att jag inte får spy ner personen jag pratar med. Därför höll jag mig inne. Jag googlade lite efter hundar i Lexus stamtavla och hittade en sajt med bland annat en hel del bilder och stamtavlor på långhårig collie, Pedigree Database. Hade min hjärna fungerat så hade jag nog lagt in Lexus men så långt tänkte jag aldrig. Här är i alla fall en av hundarna man hittar en bit bakåt i hans stamtavla, Dazzler Of Dunsinane. Bayersk viltspårhund fanns inte med på sajten men det förvånar mig inte så mycket


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar