fredag 18 januari 2013

Kanske borde ha tagit in den

Jag kom att tänka på att det var längesedan nu som jag tränade Lexus i hopp över hinder. Eftersom det inte är lika halt i trädgården längre tyckte jag att det var en bra dag för det. Nu hade jag inte med i beräkningen att hindret var fullständigt fastfruset i snön. Att träna på hindret som det står var inte heller något alternativ eftersom Lexus då skulle hoppa in i garageväggen.
Det fick bli lite träning i vänstersvängar, apportering och bara lek istället. Att träna fotgående känner jag inte ger så mycket nu för jag ser inte alls hur han går. En tjock vinterjacka skymmer min sikt lite för mycket och en tunnare jacka vill jag inte använda för då fryser jag.

1 kommentar:

  1. Lätt att glömma diverse inför vintern, vi brukar ta en sväng men likförbaskat så dyker det upp lite av varje.

    SvaraRadera