torsdag 17 januari 2013

Det var synd att det inte kom en timmerbil

Lexus reagerar fortfarande på bilar men det har blivit mycket bättre. Hans reaktion blir kraftigare om jag blir förbannad på bilen och det händer lite då och då. Kategorin av bilförare som retar upp mig mest är de som tror att vi har mitttrafik. När jag och Lexus promenerade på en raksträcka så hörde jag att det kom en bil bakifrån. Vägen hade blivit plogad någon timme tidigare så det syntes rätt bra var vägen tar slut och diket börjar. Ändå tyckte bilföraren att det var begåvat att passera oss på ca 1m avstånd. När det sker känner jag ett stort behov av att anteckna reg nr och ta reda på var bilägaren bor. Och sedan köra dit och lurpassa på människan när den ska hämta post eller något och passera nära med bil så får den se hur kul det är. Medan jag svor lite för mig själv över korkade bilförare så såg jag hur han/hon strax innan en skymd kurva styrde över ännu mer åt vänster. Hade det kommit en mötande bil hade det blivit en krock. Den kategorin av bilförare får gärna krocka med en timmerbil. Jag önskar inte livet ur dem utan det räcker med att deras bilar blir mos.

Dagens bilder
Skoterspår
Artig Lexus väntar på mig
Lexus tycker att vi ska spår upp en älg
Hyfsat färska älgspår
Vi har även hunnit med lite apporteringsträning och stadgeträning. Det märks att jag har slarvat mycket när det gäller stadgan i ligg men det är bara att träna. Att träna det ute känns dock lite taskigt, det blir till att satsa på att få lite ordning i källaren i helgen så jag har någon plats att träna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar