onsdag 6 juni 2012

Vet inte riktigt

När jag lullade runt i köket kunde jag konstatera att vi hade ett par bananer som var på gränsen till ätliga. Övermogen frukt är inte något som jag äter men att bara slänga är slöseri så jag började leta recept som det skulle vara banan i. Jag hittade ett recept på bananbröd och beslutade mig för att baka det. Receptet är här om någon vill prova. I vanlig ordning så blev sambon försökskanin när brödet var klart. Nu vägrade jag säga vad det var i brödet utan han fick gissa. Han tyckte att det var lite sockerkakssmak. Hur han kom fram till det vet jag inte för sockerkaka smakar det inte. Jag klarade inte av att bestämma mig för om brödet var gott eller inte så jag testade vad hundarna skulle tycka. Det visade sig vara väldigt populärt hos hundarna så om jag kommer fram till att jag inte gillar brödet så har jag tre hundar som gärna jobbar för bananbröd.
hits counter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar