söndag 24 juni 2012

Första katten träad

Morgonen började med att Lexus började morra och småskälla ute i trädgården. Eftersom han med jämna mellanrum blir förbannad på fullt normala saker som stuprör,tomma matskålar,krattor och liknande så brydde jag mig inte. Sen blev det en jäkla fart på honom till tallen och före honom sprang en katt. Katten klättrade upp och en upprörd Lexus var kvar på marken. Vid det här laget borde katterna ha lärt sig att man inte ska vara i vår trädgård men tydligen inte. Katten var borta efter ett tag så det gick ingen nöd på den.
Bilträning är ett pågående projekt och det går bra.
Idag fick Lexus åka bur bort och hem och det gick bra.
Lexus och Yana sprang runt lite och sen fick Lexus gå i koppel så att Freyja kunde vara lös en stund.
Freyja rusade av sig och sen var hon nöjd. Eftersom Yana inte är så road av att leka med andra hundar så blir det inte mycket stök när Freyja eller Lexus är kopplade.
Lexus passade även idag på att plaska runt i skitigt vatten och jag kunde konstatera att det är tur att jag är fullständigt ointresserad av utställning. Att hålla honom ren verkar vara en stor utmaning. Han kommer att ställas ut en gång i samma veva som jag tänkte göra exteriörbeskrivningen. 2014 är det mening att Malungs brukshundklubb ska ha någon utställning och kortare resväg än det till en utställning lär det aldrig bli så den satsar jag på.
Lexus kroppskontroll imponerar på mig, han är riktigt smidig när han studsar runt.

Yana i full fart mot husse efter att han har ropat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar