torsdag 28 juni 2012

Arbetsfördelning

Lexus gnager på älgben vilket förhoppningsvis gör att fler tänder börjar trilla. Än tror jag att det bara är två tänder som har lossnat men det är skönt att valptänderna börjar försvinna. Även om jag inte tycker att han har varit så bitig av sig så ser jag fram emot vuxentänder.
När det inte gnags på något så är det lek som gäller.
Jag gjorde ett ryck och klippte det mesta av gräsmattan och nu hör jag att det tydligen inspirerade någon annan i byn att klippa sin gräsmatta. Jag kan erkänna att vår gräsmatta nog är den som oftast ser vildvuxen ut och jag har noterat att varje gång som jag har klippt vår gräsmatta så är det någon i närheten som även klipper sin. Det kan vara slumpen men det kan även vara någon som är rädd att plötsligt ha en gräsmatta som ser värre ut än vår.
Rosorna på en av buskarna har börjat komma igång och det både ser trevligt ut och luktar gott.
Ute på ängen håller måsarna lantbrukaren/bonden (har inte en susning om vad som är den korrekta benämningen) sällskap.
Löpet för Freyjas del är nu över och jag misstänker att hon kommer att bli lycklig över att få springa runt mer igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar