tisdag 26 juni 2012

40 min var gränsen

Otippat nog så knatade jag iväg på mötet om grannsamverkan igår. Innan mötet tyckte jag inte att grannsamverkan var något för den här byn och efter mötet hade jag samma åsikt. Bor man i ett villaområde är det en helt annan sak. Lexus fick hänga med på mötet som lite miljöträning och han uppförde sig rätt bra. En av fördelarna med att bo här är utan tvekan att människorna är så toleranta mot hundar, ingen tyckte att det var det minsta konstigt att jag hade hund med mig. Han gjorde lite tappra försök att försöka sno saker ur väskan som polisen hade med sig men annars tog han det lugnt i 40 min. Efter 40 min tyckte han dock att det var nog och jag hade inte direkt något emot att gå från mötet. Det kändes lite oartigt att sitta kvar med en hund som började småskälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar