onsdag 15 augusti 2012

Koppel på

Vi hann inte långt innan vi för ovanlighetens skull träffade på två bybor som var ute och plockade svamp. De frågade mig om jag tänkte gå långt och jag började precis fundera över varför de var så nyfikna. Det visade sig att de hade sett vargskit och ville bara varna mig. Och nej folk här är överlag inte rädda för varg utan det handlar om att hundarna kan bli vargmat. Det visade sig att det fanns vargskit ovanligt nära byn och jag hittade även lite pälsrester från något djur. Att man hittar vargskit ca 2km från byn är rätt vanligt och jag har ofta sett spår i ett område. Så nära som det var nu är dock ovanligt.
vargskit
Jag känner mig ganska säker på att någon varg var i närheten för Lexus var mer observant på allt än han brukar vara.
Att lufsa runt här är bra för själen. När solen även visar sig så måste man vara ute.
Promenaderna går i ett väldigt sansat tempo och givetvis blir det pauser var det finns hallon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar