måndag 8 april 2013

Överallt

Jag hade tänkt att jag skulle få ta någon bild på en älgko med kalv som håller till i närheten. Men det var som det brukar, har jag med mig systemkameran syns älgar ytterst sällan till. Rådjur var det däremot överallt.
Jag blev tvingad att titta på bilden ett par gånger för jag tyckte att det såg ut som om råbockens ena bakben bara var en stump. Nu är det inte så utan benet är dolt bakom träd.
På isen hade en annan råbock koll på oss.
En annan råbock och get hade inte tid att titta på oss utan skyndade fort vidare.


Lite söta är nog allt rådjuren.

Jag tänkte att jag den här veckan skulle försöka träna Lexus lite mer strukturerat. Alla moment i lydnadsklass 1 (+ lite andra moment) är påbörjade men långt ifrån färdiga. Tanken jag har är att lägga fokus på ett-två moment per dag så borde vi komma en bit på vägen. Det är lika bra att jag skriver upp här vad jag ska träna.
  • Måndag= Hopp över hinder
  • Tisdag= Läggande och frittfölj
  • Onsdag= Apport och inkallning
  • Torsdag= Linförighet
  • Fredag= Platsliggning
  • Lördag= Ställande
  • Söndag= Valfritt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar