tisdag 16 april 2013

Det kändes som vår

Skillnaden här mellan vinter och vår är kanske inte så stor men skillnaden som man märker är att det som faller är regn istället för snö. Igår regnade det och var allmänt grått och trist men helt klart ett tecken på att våren är här.
Helt logisk är jag inte så jag hade med mig min kompaktkamera som inte på något sätt är vattentålig. Lite underligt beslut att ta med den med tanke på att min systemkamera tål det här vädret.
Lexus tyckte att det var väldigt spännande med ett par gräsänder som flög iväg från ån när vi kom och störde dem. Kanadagässen är också ett vårtecken, de började dyka upp för någon dag sedan och att missa dem går inte. Kanadagäss och tranor är vad jag kallar skrikfåglar, de skriker i stort sett hela tiden. Än är det snö på ängen utanför tomten så fåglarna håller sig inte där än men så fort snön försvinner börjar tranorna dyka upp och står och skriker och kanadagässen promenerar runt och skriker. Sen brukar någon i byn tröttna på kanadagässens eviga skrik och då går några ut och börjar skjuta dem. Så är livet på landet. Lexus måste jag hitta på något med i dag för han börjar bli dryg. Så har mina hundar alltid varit, blir det för lite aktivering några dagar så märks det.

Jag fortsätter att leta jobb men har tyvärr inte hittat något än, tar tacksamt emot tips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar