lördag 19 maj 2012

Spår och bad




Vi lade tre spår idag, ett åt varje hund. Lexus fick ett valp personspår och bayrarna lade vi viltspår till som de ska gå imorgon.
Lexus fick ett 15-20m spår som fick ligga runt 40min. Resultatet var helt godkänt enligt mina kriterier. Stundtals spårade han och stundtals var det mer en promenad i skogen. Det känns som en bra start på hans spårträning och det blir nog ett nytt spår imorgon till honom.
Freyja
Inte helt otippat så hoppade Freyja i en vattensamling och simmade. Jag var lite oroad över att Lexus skulle härma henne, en korthårig hund som badar är okej en långhårig hund som jag skulle ha i knät på vägen hem ska inte bada.
Lexus delade inte helt mina åsikter men han nöjde sig med att gå så här långt i vattnet.
Under pälsen så är det pinnar till ben. Öronen lever sitt eget liv och det blir intressant att se hur det slutar.
Yana
Yana leker ytterst sällan med de andra hundarna utan hon är nöjd när hon kan skutta runt själv och titta på allt spännande. Får hon välja så leker hon hellre med en människa än med en hund.
Yana

Freyja
Freyja ser kanske inte helt vettig ut på bilden men hon är glad i alla fall
tumblr tracker

1 kommentar:

  1. Freyja tar sin roll som storasyster på allvar ser jag och lär Lexus allt viktigt i livet.

    SvaraRadera