lördag 5 maj 2012

Bara två hundar

Det är onekligen tomt med bara två hundar hemma nu. Lexus lämnades hos sina uppfödare idag, nu är det inte någon idé att någon nu blir glad och ringer dit för att få köpa honom. Åsa och Kent var snälla nog att ta emot honom ett par dagar. Anledningen till det är att sambon ska åka iväg ett tag och som det är nu känns det inte bra att ha alla hundar hemma. Det har blivit lite stök mellan Freyja och Yana de senaste dagarna så det gäller att ha ögonen på dem och avbryta så fort det blir tjafs. Att hålla ögonen på dem och ta hand om Lexus kändes inte som något som jag skulle kunna lyckas helt med.

Jag kan även konstatera att det är tur att vi har en trevlig veterinär i närheten. När vi var på väg att ge oss iväg så gjorde Lexus sig illa i trappen, haltade fram och bak. Efter min otur med hundar så tar jag alla skador på stort allvar. Det blev ett telefonsamtal till veterinären och sen var det bara att åka dit så han kunde ta sig en titt. Det var inget allvarligt som tur är.

Tack Åsa och Kent för att ni ställer upp. Jag vet att han har det bra hos er även om jag kommer att sakna honom.

2 kommentarer:

  1. Det är bara trevligt att kunna hjälpa till. Pensionat Puckolinas står alltid öppet för våra valpar. Kent har äntligen lyckats få Lexus att kissa kväll UTOMHUS. Det har än så länge blivit två olyckor inne... Nu ska vi sova. Godnatt.

    SvaraRadera
  2. Det låter allt som min lite bökiga pälsboll=)

    SvaraRadera