söndag 15 februari 2015

Nära döden upplevelser


Snön ser inte så djup ut om man tittar på Lexus men väger man mer än Lexus sjunker man till knäna. Kändes som nära döden upplevelser rätt många gånger när jag kämpade mig fram i snön men jag överlevde. Glädjande nog hade jag även gissat rätt.
Det var väldigt trevligt att se skoterspår där jag gissat att det skulle finnas efter att ha kämpat en stund i djup snö. Nu var det inte alla av oss som var vettiga nog att njuta av att bara gå i skoterspår.
Lexus och Yana gav sig ut i snön och fick det lite jobbigt. Vi andra nöjde oss med att konstatera att det verkade rätt onödigt att pulsa i snö när man kan slippa.
Efter att ha pulsat i djup snö och kämpat ett tag nöjde sig Yana och Lexus med att springa i skoterspåren.



3 kommentarer:

  1. Enligt några ljushuvuden på forumet är det skadligt för hundar att skutta i djupsnö, akta dig så att hundarna inte får ryggskador. OBS! Jag är ironisk. De ser ut att ha det jättekul och jag tycker att det blev några jättefina bilder på Lexus. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med den logiken borde det vara så att i stort sett alla hundar som bor på landet har ryggskador. Här finns det inga plogade parker att promenera i. Om en hund inte håller för att skutta i djupsnö skulle jag se det som ett allvarligt fel. Jag tänker inte begränsa hur våra hundar rör sig när de är lösa och "fria". Det känns ibland som en del hundägare är onödigt rädda för att låta sina hundar vara hundar

      Radera
  2. Amen till det! Det riktigt sorgliga i detta är att det uttalas av personer som tränar exempelvis agility med sina hundar, en tränings- och tävlingsform som är känd för allvarliga skador, det rimmar illa med deras egen träning att påstå att hundar som rör sig fritt och får bestämma hur de vill röra sig skulle skada sig därför. Pinsamt, faktiskt. Låt hundar vara hundar, jag håller med dig!

    SvaraRadera