torsdag 19 februari 2015

Känns inte intressant det heller

Av någon väldigt underlig anledning får jag då och då mail från olika företag som vill "samarbeta" med mig. Det handlar alltså oftast om att jag ska skriva något positivt om dem och sedan ska jag få något för det. Jag har aldrig gjort det och har inga planer heller på att göra det. Skriver jag något positivt om ett företag här så beror det på att jag har haft något med dem att göra och uppskattat snabb leverans eller något liknande och jag har aldrig fått något för det. För någon dag sedan trillade det in ett mail igen från ett företag men den här gången handlade det om att jag skulle prova en produkt och sedan utvärdera den. Det tycker jag är ett ärligare sätt eftersom det inte handlar om att bara skriva ihop något positivt om ett företag/produkt man i många fall aldrig har provat eller haft att göra med. När jag orkar ska jag ta och svara företaget och tacka för erbjudandet men tacka nej för det är inte en produkt som man har någon större nytta av när man bor här.

1 kommentar:

  1. Det har jag aldrig fått men lika glad för det är jag, jag är som du med att bara ge ett företag beröm om de gjort något bra _för mig_, inte bara för att någon ber mig helt ur det blå.

    SvaraRadera