måndag 16 februari 2015

Ett nytt halsband

Eftersom Lexus snart fyller år tänkte jag glädja honom med ett nytt halsband. Eller riktigt så är det inte. Än är jag inte så förvirrad att jag tror att någon av våra hundar blir glada för ett halsband. Sanningen är mer den att i stort sett alla halsband jag har haft på Lexus har slitit väldigt fult på hans päls fast han inte direkt drar i kopplet. Undantaget är när Freyja löper för då kan han inte gå i koppel utan att dra. Jag tänkte att det var dags att prova en annan typ av halsband nu så därför köpte jag ett nytt halsband
Det syns kanske inte så bra på bilden men halsbandet är runt och det är inte helstryp. Det syns ett metallspänne vid garderobsknoppen och med den ställer man in halsbandet. Det är alltså ett halvstryp. Nu håller jag tummarna för att det här kommer slita mindre på hans päls

2 kommentarer:

  1. Om det funkar lika som det jag hade fast i läder till min Collie en gång på stenåldern lär det inte slita speciellt mycket. Håller tummarna så tråkigt med hack i kragen.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att halsbandet funkar bra, rundsydda brukar vara snällare mot pälsen tycker jag.

    SvaraRadera