söndag 8 februari 2015

Inget fel på min plan i vanlig ordning

Men precis som vanligt så blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Min plan var en rask promenad på lite över en timme i snö för att trötta ut Lexus lite. Lite påfrestande är det nämligen att ha en hane och en tik i höglöp. I början av promenaden ville Lexus stanna och titta bakåt för att se om Freyja och Yana var med. Efter ett tag gav han upp det och när vi hade lämnat vägen kunde jag släppa honom. Jag räknade med att han skulle skutta runt och göra av med energi men det var det dåligt med. Jag pulsade i snö som gick över mina knän och Lexus gick mest i mina fotspår.

Jag var så där lagom trött när vi äntligen kom till ett ställe med skoterspår. Nu såg jag fram emot att kunna promenera i lite raskare tempo och att Lexus skulle springa lite mer. En sak fick jag rätt i. Lexus sprang mer medan jag mest svor. Skoterspåren höll nämligen för honom men inte för mig. När jag sjönk ner en gång för mycket till knäna och hade svårt att ta mig upp övervägde jag att lägga mig ner och vänta på våren. Det enda som hindrade mig från det var tanken på att en älg garanterat skulle dyka upp och börja sparka på mig. När vi äntligen kom hem var jag fruktansvärt trött och Lexus var lika pigg som innan vi gick ut.

4 kommentarer:

  1. Fyy vad jobbigt med mjuka spår. Och ens hund bara: spring, spring, tralala!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev rätt frustrerad medan han kunde springa runt utan problem. En lösning skulle vara att banta men det är jag för lat för så jag satsar på att gå i hårdare skoterspår i fortsättningen

      Radera
  2. Men usch vad drygt, det är så orättvist. Jag var några gånger ute på en sjö när det varit bra kallt men lite dagsmeja innan och skaren höll fint för Uzie men icke så för mig. Jag känner igen mig i din känsla där, men jag var ju mitt ute på en sjö så att vänta på våren kändes inte som en bra idé. :D Tänker du ofta på att bli sparkad av en älg förresten? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej jag brukar inte tänka att älgar ska sparka på mig. Men med min otur skulle säkert en älg komma promenerande och undra vad det är för konstig klump i vägen och sparka lite på mig

      Radera