fredag 19 augusti 2011

Grinig Toker= något fel

Toker har varit grinig ett tag och jag började misstänka att han hade ont i ryggen. För att kolla upp det så bokade jag en tid på Haglunds hundcenter. Igår var det dags för Toker att bli kollad. Efter en grundlig undersökning visade det sig att Toker har ont på ena sidan. Med största sannolikhet så har Toker åkt på en smäll någon gång och för att undvika smärtan så har han belastat mer på andra sidan. Så på ena sidan ryggen har han tappat en del muskler. Efter undersökningen så blev Toker behandlad med akupunktur och jag kan erkänna att jag är skeptiskt till sånt. Nu på morgonpromenaden så kändes det nästan som om Toker var en annan hund. Han var mycket mer avslappnad och hade mer fokus på mig. Så jag får lov att erkänna att akupunktur gör nytta.

2 kommentarer:

  1. Jag sa ju att jag har mycket bra resultat av akupunktur när det gäller ryggproblem! Akupunktur är jättebra till att släppa på spända muskler och öka blodcirkulationen som behövs för att kroppen ska orka ta itu med det onda. Skönt att Toker känns bättre.

    SvaraRadera
  2. Kul att det gav resultat ! Måste vara skönt för Toker också :)

    SvaraRadera