onsdag 17 augusti 2011

Förbereder mig mentalt

Minst en kopp kaffe och en cigg kommer det att bli innan jag tar itu med projektet jag hatar. Det är att tvätta Toker. Steg ett när jag väl tar itu med det är att se till att alla flyktvägar är stängda, ytterdörren och dörren ner till källaren. Steg två är att bära in handdukar i badrummet. När det är gjort så gäller det att leta upp Toker. När han ser att jag bär in handdukar så flyr han alltid. Sen gäller det då att antingen bära in Toker i badrummet eller sätta på honom ett koppel. Att placera en motsträvig Toker i badkaret brukar vara lite av en utmaning men jag lyckas alltid. Medan han blir tvättad så gäller det att alltid ha en hand på honom för annars passar han på att hoppa ur badkaret. Varje gång som han är helt intvålad så skakar han sig så på så sätt blir taket och väggarna i badrummet tvättade på en gång och det är positivt.

Jag skulle önska att Toker var en hund som det gick att muta men när Toker inte vill göra något så är det omöjligt att muta honom att samarbeta. Det gäller även i träningen och även om det är jobbigt ibland så skulle han inte vara Toker om han var på något annat sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar