torsdag 30 oktober 2014

Tur att det alltid passar någon

Hundarna har inte halsband inne normalt.
För ett tag sedan satt jag och slötittade på tradera och inte helt oväntat tittade jag på hundsaker. Jag såg ett halsband som jag fastnade lite för och tänkte att det skulle bli perfekt till Lexus. Bredare än det han har och det fanns möjlighet att både ha det som halvstryp och fast. Jag beslutade att lägga ett bud och tänkte att 20kr var max vad jag ville betala, halsbandet var nytt och direkt från butik. Det visade sig att mitt bud vann och igår kom halsbandet. Jag hade såklart mätt Lexus innan så jag visste att det var rätt storlek. När jag plockade fram halsbandet tyckte jag att det såg väldigt litet ut men det var märkt 50cm så jag tänkte att det nog bara såg litet ut. Efter att ha försökt få det över huvudet på Lexus kunde jag konstatera att hans huvud antingen hade blivit väldigt mycket större under någon dag eller så var måtten på halsbandet inte riktigt rätt. Att mäta halsbandet kändes för jobbigt så istället provade jag det på Yana och Freyja. Det visade sig att det passade Freyja bäst så nu har hon ett brett svart halsband. Funderar på om jag ska försöka få tag på samma typ av halsband men större till Lexus för jag gillar det.

1 kommentar:

  1. Synd att det inte passade på Lexus, ibland är måtten på halsband väldigt underliga tycker jag. Snyggt var det i alla fall!

    SvaraRadera