lördag 18 oktober 2014

Så var älgjaktsveckan över

En bunt älgar har dött och Yana och Freyja har fått jobba en del. Bara för att veckan är över så innebär det inte att älgjakten är över. Nu lär det vara lugnt några dagar i alla fall men sedan drar efterjakten igång.
Egentligen borde man idag passa på och vara ute på en ordentlig promenad i skogen men det regnar och jag är lat. Sen är det även det här problemet med att Lexus har träskpaddagenen, den genen innebär att man gillar att plaska och rulla sig i skit. Plaska är helt okej att rulla sig i skit har jag lite svårare att acceptera. Nu när det har varit mycket folk ute i skogen så vet man aldrig om någon jägare har skitit ute. Risken med det är att Lexus skulle kunna få för sig att rulla i det och då skulle  han bli väldigt billig.

3 kommentarer:

  1. Urrrrk, rulla sig i skit och så människoskit dessutom. Det gjorde min första hund en gång och då var han J*LIGT billig. Jag kräktes två gånger när jag höll på att duscha honom minns jag. Tur att toan var nära badkaret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än har han inte haft chansen att rulla sig i skit och mitt mål är att undvika det så långt det går. Tacksamt nog är det inte vanligt med människoskit här i närheten

      Radera
  2. Var glad för att det inte är vanligt, här i krokarna är det visst en ursäkt att man är ute och joggar och det går _absolut_ inte att plocka upp det som hundägare gör. *arg*

    SvaraRadera