tisdag 14 oktober 2014

Finaste collien och skit

En av fördelarna med älgjakten är att jag och Lexus får vara lite ensamma. Det har inte blivit så mycket av det bortsett från korta träningsstunder den senaste tiden. Nu beror det på att jag inte har orkat göra så mycket. Han är bra stilig min pälsboll.


Eftersom jag vet var de jagar så promenerar vi inte i närheten. Det har blivit promenader och lite träning de här dagarna och det märks att Lexus gillar att hitta på lite saker med mig igen. Jag har inte berättat för honom att jag planerar att ta itu med att tvätta honom under de närmaste dagarna. Det är bäst att låta det vara en överraskning som i Lexus värld inte är av den trevliga sorten. Rubriken syftar såklart på Lexus och på det här.
Jag är väldigt fundersam på vad det här är för skit. Hade det varit en mindre mängd skulle min gissning vara en räv med risig mage men den här mängden kan inte komma från en räv. Jag är lite fundersam på om det kan komma från en björn. Någon som vet?

6 kommentarer:

  1. Definitivt björn! Tänker alltid på koblajja när jag ser björnskit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det jag anade men hoppades på något annat. Vill varken ha björn eller varg så nära

      Radera
  2. Usch, lite läskigt när man har hund att ha björn så nära. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilda djuren får gärna hålla sig på lite längre avstånd. Skiten låg bara ett tiotal meter från ett av husen i byn. Tidigare år har björnarna hållt sig i utkanten av byn och det föredrar jag

      Radera
  3. Du, jag har en rätt liknande bild fast med blåbär i. Då vet jag också... måste nästan lägga upp den jag med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Praktiskt att vi båda drog nytta av svaret:-) Hoppas att din björn har vett att hålla sig på lite längre avstånd

      Radera