söndag 12 oktober 2014

Lekande rävungar

Idag startar älgjakten och det innebär tidiga morgnar. Nu jagar jag inte utan min och Lexus insats när det gäller jakt begränsar sig till att vi äter köttet. Det är vi duktiga på och man ska hålla sig till saker man är bra på. Eftersom sambon jagar så blev det en tidig hundpromenad och jag passade på att inviga mina byxor som jag fyndade för ett tag sedan. Det är mörkt på morgonen och jag vill gärna synas när jag går på vägen.

Byxorna är lite stora men det innebär bara att jag utan problem får plats med andra byxor under när det är kallt. 
När vi hade gått en liten bit på vägen såg jag två djur som skuttade runt en bit framför oss. Först hade jag lite svårt att avgöra vad det var för något men sedan såg jag att det var två rävungar som lekte. Det är första gången som jag ser det så det var kul. Någon mening med att försöka fota dem med mobilen var det inte för det var för mörkt och på för långt håll. 
Lexus gick det däremot att fota.

Idag får jag helt klart ta och leta reda på hundarnas reflextäcken.

5 kommentarer:

  1. Åh vilka smarta byxor, jag har bara tänkt på att jag borde ha en jacka med sån där "signalfärg". Här har jakten pågått ganska länge och gör så ett bra tag till. Här hemma i stan är det väl inte så mycket älgjägare i skogen, men på landet bor vi granne med ett par stycken rentav. Apropå alla nämnda djur så såg vi i helgen 1 död räv och 2 levande älgar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Levande djur är helt klart roligare att se än döda=) Ser jag en död räv blir jag alltid skeptisk för för rätt många år sedan var det ett geni som sköt en skabbräv och lät den sedan bara ligga kvar. Förstår fortfarande varför skytten inte la den i en soppåse och slängde den

      Radera
  2. Superbra byxor, jag kände ofta att det hade varit bra med reflexbyxor när jag hade Uzie - hade ju väst men ändå.
    Åhhhh, rävungar som är så söta. <3
    Jag vill också ha en jägare nära, det är ju så gott med älg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut bra att ha en sambo som jagar. Jag äter alltid viltkött med bättre samvete än annat kött, djuren har i alla fall fått röra sig fritt till dagen de blir skjutna

      Radera
  3. Jag blir också nervös över att det ska vara skabbrävar, den här var nog dock trafikdödad. Men man vet aldrig med folk, helt enkelt.

    SvaraRadera