fredag 9 maj 2014

Tänkte mig rubriken inavlade puckon

Sen kom jag på att den rubriken kanske inte är så lämplig med tanke på att det finns människor här i byn som läser min blogg. Det som fick mig att tänka inavlade pucko hände på en promenad med hundarna. Lexus sket i diket och ca ½-1m till höger om var han sket börjar/slutar en tomt. Jag tyckte att det inte var ett lämpligt ställe att låta skiten ligga så jag plockade fram en bajspåse. Medan jag gjorde det knackade en tant på sin fönsterruta. Jag höll upp bajspåsen och tänkte att den skulle fatta. Istället öppnade tanten sitt fönster och sa att hunden inte får skita där. Jag förklarade att jag skulle plocka upp men det dög inte. Den envisades med att det var upprörande.


Nu är det kanske jag som tänker fel men det tror jag då inte. Kan någon förklara för mig hur det kan vara upprörande att en hund skiter utanför ens tomt och att ägaren plockar upp efter sin hund?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar