fredag 30 maj 2014

Fysträning eller kanske mer ett tappert försök till fysträning?

På fm ägnade jag och Lexus oss åt lite lydnadsträning. Det blev en del moment från klass 1 och hårbollen skötte sig i vanlig ordning perfekt i mina ögon. Hopp över hinder var inga problem oavsett om jag satte honom rakt framför hindret eller väldigt snett. Det enda att anmärka på var att han försökte tjuvstarta någon gång. Inkallning blev det också någon tjuvstart på men hellre en för taggad hund än en hund jag behöver peppa. Läggande,ställande och platsliggning behövs det mer träning på. Tandvisning misstänker jag också att det behövs lite träning av.

På em tänkte jag att det kunde vara en bra idé med lite fysträning. I huvudsak tänkte jag då på Yana och Freyja för de har inte rört på sig så mycket. Att springa i sand tar som bekant lite på krafterna så jag tänkte att det skulle vara bra. Det började som jag hade tänkt mig


Sen tog det inte lång stund innan det blev som det brukar.
Yana började gräva ner leksaken. Jag räddade då leksaken och tänkte att de skulle springa en stund till. Jag hivade iväg leksaken och Freyja och Yana sprang efter.
Freyja vann och firade det på samma sätt som hon brukar fira.
Sättet hon firar är att lägga sig ner med bytet och försöka slita sönder det. Efter det fick leksaken bo i min ficka och jag gav upp fysträningen. Medan vi var där så var det någon som sköt på någon skjutbana i närheten så det blev lite skotträning för Lexus på en gång. Att skriva skotträning när det gäller Yana och Freyja blir bara konstigt. Skott är något som de är vana med. Efter fysträningen blev det en liten promenad.

Nu blev det inte så mycket springande som jag hade önskat mig men det tog nog lite på krafterna i alla fall för nu är det tre hundar som sover

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar