onsdag 13 mars 2013

Fortfarande besviken


Jag ska inte sticka under stol med att jag fortfarande är besviken över Lexus röntgenresultat. Att han har anmärkning på ena armbågen ser jag däremot enbart som otur. Hade jag inte haft förtroende för Åsa och Kent så skulle jag aldrig ha köpt hund av dem. Givetvis så kollade jag även upp hur det såg ut bland Lexus föräldrars släktingar när det gäller hälsa innan jag anmälde intresse för kullen. För tillfället så har jag tappat all motivation för hundträning men förhoppningsvis dyker motivationen upp igen.

5 kommentarer:

  1. Kan förstå din besvikelse men låt inte det hindra dig från att träna och ha kul med Lexus. Hoppas ni hittar motivationen igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Motivationen kommer nog dyka upp snart igen. Blir det barmark och lite varmare så blir det nog fart på oss igen

      Radera
  2. Just nu spelar det ingen roll om man har motivation, väglaget sätter stopp för större delen av träningen tycker jag. Än så länge har det gått att träna på klubben, tack vare att det inte blev skottat efter sista snön. Det är väl bara en tidsfråga innan det har förvandlats till en isskorpa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns det inte ens någon klubb som det går att träna på på vintern. Om nu inte brukshundklubben mot förmodan har börjat ploga. Att träna på is känns inte alls lockande

      Radera
  3. Jag förstår absolut att du är besviken. Det vore skönt om man kunde få garantier när man köpte hund men precis som du skriver kan man inte göra mycket mer än att kolla upp noggrant och köpa från någon man har förtroende för. Sedan kan man ju ha ren otur som du verkar ha haft. Jag tror inte heller att det kommer påverka Lexus alls, träningsmotivationen kommer nog tillbaka när våren kommer på allvar - här är det också rätt segt. :)

    SvaraRadera