fredag 22 februari 2013

Vilken klubb?

Nu kommer det att dröja ett bra tag innan det blir någon tävling för mig och Lexus. Målet är som sagt att tävla innan han blir två så nu har jag lite mindre än ett år på mig. I nuläget vet jag inte vilken klubb som vi kommer att tävla för.
Närmaste brukshundklubb har enligt ryktet blivit bättre och det tror jag absolut. Enda sättet klubben hade kunnat bli sämre på är om alla som inte tillhör den inre kretsen hade fått en elstöt varje gång de kommer till klubben. Från bättre till bra är det dock ett stort steg. När jag hade Toker tävlade jag för Mora brukshundklubb och det är en trevlig klubb. Avståndet gör däremot att det inte blir ofta som man är där och tränar. Sista alternativet är då att gå med i Collieklubben och tävla för dem men det känns inte aktuellt. Den dagen valphänvisningskraven gör att hundar med distichiasis inte får valphänvisning kan jag överväga att bli medlem. Nu dröjer det rätt många månader innan jag behöver bli medlem så jag får se vad som händer.
Obligatoriska rådjuret.
Råbocken poserade fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar