torsdag 21 februari 2013

Alltid samma sak

Det händer chockerande nog att jag inte har med mig kameran ut. Varje gång jag inte har med mig den så är det något djur som fint poserar. I dag var det tre älgar. En låg ner och två åt på ett träd. Det är inte ens vanligt att jag ser tre älgar på samma sätt. Senast det inträffade levde surälgen och då hängde hon ihop med fyra eller fem andra älgar. I det läget hade jag dock aldrig någon tanke på att ta någon bild utan då handlade det om att fort ta sig bort från älgarna. Att jag kallade henne för surälgen beror på att hon inte var så positiv till människor. Antingen stod hon stilla och hotade om man kom i närheten eller så jagade hon människor. Efter att hon blev dödad av vargar så har det tacksamt nog bara varit vettiga älgar i närheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar