söndag 23 december 2012

Vad gör vettiga människor kvällen innan julafton?

Jag gissar att de ägnar sig åt att fixa med mat och få det fint. Nu tillhör jag inte skaran vettiga människor så jag tvättar hund. Det är nog helt enkelt så att jag blir tvingad att acceptera att jag numera har en hund som behöver bli tvättad oftare. Jag borde nog även lära mig att välja lite bättre var vi promenerar. Det har varit minus ett bra tag nu så jag tänkte mig att ett ställe var det alltid är lerigt skitigt vatten skulle vara fruset. Jag hade rätt till viss del. Det var is på det skitiga vattnet men isen var så tunn att även hundarna trampade igenom. Ett par dm djupt skitigt vatten gör inte att hundarna luktar så gott. Nu luktar det hundschampo istället och det är utan tvekan trevligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar