torsdag 27 december 2012

Kan ni se älgarna?


I översta bilden så gömmer det sig en älg och i den andra bilden finns det två. Hade jag haft med mig systemkameran skulle det vara något lättare att se dem. Det hör inte till vanligheterna att jag får se 4 älgar och tre rådjur på en promenad. Rådjur ser jag ofta så det är inte udda. Första älgen träffade vi på på en skogsväg. Den korsade vägen ca 20-30m framför oss och så nära har Lexus aldrig varit älg. Han tyckte att det var riktigt spännande och ville efter, han hade koppel på sig så det var ingen risk att han skulle kunna dra. Det gick ändå rätt lätt att bryta honom. Älg nummer två är den på översta bilden. När vi gick på en stig i skogen tittade jag in i skogen på min vänstra sida och där stod den ordentligt dold av träd. Älg nummer tre och fyra travade fint över kalhygget på den sista bilden. Innan jag hade hunnit få upp mobilen så var älgarna redan i skogsbrynet. Så länge som älgarna håller sig mer än 10m från mig så uppskattar jag att få se dem. Det är otroligt ståtliga och vackra djur. Irriterande är det bara att jag i stort sett aldrig har med mig någon kamera när jag träffar på älgar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar