fredag 7 december 2012

2 glädjande saker

Hundsport kom idag och när jag bläddrade igenom den hittade jag en intervju med personen som vann Schweisshundklubbens landskamp. Eftersom det i vanliga fall mest handlar om någon utställning när en bayrare syns i hundsport så var det glädjande. Det är en arbetande ras och det är viktigt att visa det.

Nu kan det tyckas lite underligt att jag skriver det eftersom jag i stort sett inte skriver något om eftersök. Anledningen till det är att jag inte gör några eftersök och med största sannolikhet aldrig kommer att göra det. Bayrarna är sambons hundar och det är han som gör eftersök. Sen har jag även väldigt svårt att tro att jag skulle visa någon bild på ett dött djur och någon av bayrarna bredvid. Har man sett en bild på ett dött rådjur/älg med en hund/jägare bredvid så har man sett alla. Det är inte något motiv som jag känner något behov av att fånga men jag har inga problem med att andra gör det.


Det andra glädjande var att jag tränade Lexus lite i trädgården och i dag visste herrn vad fot är. I dag satte sig han varje gång på min vänstra sida. Nu tänker jag inte vara allt för petig med att han ska sitta helt rakt utan det tar jag itu med när han är mer säker på vad fot innebär. Det känns som ett riktigt stort framsteg och jag tror att en del i det hela var att jag bara hade en leksak. Även om han är riktigt matglad så verkar det som om han är mer villig att anstränga sig om belöningen är kamp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar