tisdag 11 september 2012

Vilt djur eller bybo?

Jag har börjat träna in spårapporterna separat och jag tänkte mig lite träning när vi ändå skulle ut på en promenad. Medan vi promenerade "tappade" jag spårapporterna och sen tänkte jag att Lexus skulle markera dem på hemvägen.

När vi kom till stället var jag tappade den sista spårapporten så såg jag att han fick upp doften i näsan och började leta. Det tog inte lång tid innan han hittade den och tog den i munnen. Det blev belöning och sen fortsatte vi. När vi kom till stället var jag hade tappat nästa spårapport kunde jag inte se den och Lexus markerade inte något. Nu ville jag att han skulle markera spontant så jag struntade i att stanna till utan vi fortsatte bara. Jag visste att nästa spårapport skulle ligga mitt på stigen så jag tänkte att det inte fanns någon chans att vi skulle missa den. När vi kom till stället var jag vet att jag tappade den så var det tomt och så fortsatte det. Nu är frågan om det är något vilt djur som samlar på spårapporter eller om det är någon i byn som inte fattade vad det var och plockade med sig dem. Jag blir i vilket fall tvingad att fixa lite nya

1 kommentar:

  1. Duktig pojke!

    Synd på de försvunna pinnarna bara. De kan ju vara väldigt synliga för oinvigda. Bättre lycka nästa gång eller testa med skogspinnar direkt som inte är lika synliga när de ligger på en stig men luktar dig ändå.

    SvaraRadera