måndag 17 september 2012

4 min

Jag har försökt bli lite mer strukturerad i träningen med Lexus och det har gått hyfsat. En hjälp för mig har varit att begränsa träningspassen till 4 min. Jag sätter larm på mobilen så jag missar inte när tiden är ute. Vi är kvar på basnivå och på 4 min hinner man med en hel del repetitioner. Framförallt så gör det att vi tränar en sak under ett pass och det har fått mig att inse att jag ofta rör till det för hunden jag tränar med genom att blanda mycket saker innan de är redo för det.
Även om jag ibland tycker att det är tråkigt att jag inte har kommit längre med Lexus så skulle jag inte göra något annorlunda om jag fick en ny chans. Jag beslutade mig för att fokusera på att vi skulle ha roligt ihop och få till en hyfsad vardagslydnad i första hand och ta allt som har med tävling att göra sen och det är precis det jag gör.

1 kommentar: