söndag 30 september 2012

Lite ledig tid från plugg finns det alltid

Den lediga tiden idag blev till en promenad längs en myr.
På en hund med lång päls så händer det tydligen att det fastnar löv bakom örat.
Bayrarna har lite mer praktisk päls för att vistas ute. Än har jag inte varit med om att något har fastnat i deras pälsar. Om man nu bortser från olja och andra trevligheter som man måste rulla sig i... Glädjande nog så var det Freyja som först upptäckte något som man borde rulla sig i. Hon hann bara gnida in lite på sidan av huvudet och jag var snabb på att få bort Lexus från fläcken. Som synes så är inte jag och kameran helt överens än.

Lexus var lite mer sansad än Yana och Freyja vilket jag anar har att göra med att han inte riktigt har lika mycket ork. Att promenera på gränsen till en myr är rätt jobbigt.

En av otroligt få bilder på både Freyja och Yana som båda ser rätt vettiga ut på.
Sånt här får mig att svära över bärplockare. Hur jäkla svårt ska det vara att ta med sig sitt skräp?

3 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin bild på Freyja och Yana!

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Tittar in och ser hur ni har det!

    Härliga bilder från den nya kameran! Du är verkligen duktig på att fotografera!
    / Susanne

    SvaraRadera