tisdag 7 februari 2012

Varför jag inte tvingar Yana att posera för bilder

Så här glad ser Yana ut när jag försöker få henne att posera för en bild.
Och så här ser hon ut när jag passar på att ta en bild när hon stannar till. Att få bra bilder på Yana är en utmaning. Men när jag lyckas blir jag desto gladare.

Det här är en av mina favoritbilder på Yana. 2008 tog jag den med en kompakt kamera. Det är så här jag vill se bayerska viltspårhundar. Jag föredrar bilder på hundar i naturen eller i arbete 

2 kommentarer:

  1. Shakira är likadan, vilket var fröktansvärt jobbigt när jag tog kort på henne och Lill-polarn. Det fick ta den tid det tog.

    Hon vande sig lite men kan se bra klubbad ut på en del bilder. Det var när jag ville flytta henne en liten bit som jon började blunda.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår Yana fullständigt! För vem vill vara med på bild? Jag håller mig helst bakom kameran. Mycket trevligare där :)

    SvaraRadera