tisdag 7 februari 2012

Hundsport

I dag kom hundsport i brevlådan och till min glädje kunde jag se redan på framsidan att det skulle finnas någon artikel om ögonhår i tidningen. Att jag tycker att det ska komma ut mer information om distichiasis är knappast en nyhet. Däremot måste jag säga att jag blev lite besviken på artikeln som i mitt tycke bagatelliserar problemet som distichiasis innebär för hundar. Jag förnekar inte på något sätt att det finns hundar som inte får några "större" problem av distichiasis om man då bortser från att det med största sannolikhet inte är så trevligt att ha hår som gnuggar mot ögat. Men jag hade gärna sett att veterinären i artikeln hade tagit upp hundar som blir behandlade en massa gånger men aldrig slipper håren. Det går inte att bortse från sanningen att om Toker inte skulle ha haft distichiasis så skulle han ha varit i livet idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar