torsdag 17 juli 2014

Skönt när det blir klart

Vi har tyvärr rätt många halvfärdiga projekt i trädgården och i/på huset. Förra sommaren blev det inget gjort vilket inte är så konstigt eftersom jag inte var hemma och sambon hade annat att göra. I år har vi då börjat ta itu med allt som borde ha blivit gjort för länge sedan. En sak som irriterat mig i rätt många år är att vår vedbod inte var helt målad. När vi fick den köpte vi färg och målade, färgen räckte dock inte helt och av någon anledning köpte vi aldrig färg och målade klart. Idag tog jag äntligen itu med det och efter lite mer än en timme så var äntligen hela vedboden röd. Eftersom jag ändå var igång blev nästa projekt att få klart inoljning av altanen. Jag oljade in halva för ett par veckor sedan och hade givetvis tänkt olja in resten efter någon dag. Det blev istället sämre väder ute och sen åkte vi till Uppsala så det blev inte gjort.

Nu känns det riktigt skönt att två projekt äntligen är klara. Nästa projekt för min del blir att få bort allt gräs och ogräs som växer överallt i hela uppfarten. Det och få ordning på ena väggen på huset är sådant som ska bli gjort den här sommaren. Allt annat som blir gjort ser jag som bonus.

Lite stressigt känns det att inte veta när jag ska till akademiska sjukhuset igen. Jag ska läggas in på en avdelning för ännu mer tester och det ska bli av när det finns möjlighet till det. Gissar att det blir i höst men jag vet inte

1 kommentar:

  1. Åh vad duktig du har varit, superbra! Man (åtminstone jag) mår så mycket bättre om det är fint runt omkring en, om jag hade hus skulle jag känna ännu mycket mer så tror jag. Slit inte ut dig bara, kom ihåg att du behöver vila emellanåt.
    Åh, vårdens härliga "när det finns möjlighet"... ring och putta på dem om det inte händer något framåt mitten av augusti tycker jag, för de har en tendens att "glömma bort" sådana kallelser. Kram på dig. :-)

    SvaraRadera