söndag 16 februari 2014

Varför väljer folk som gör korkade saker att visa upp sig i tv/tidningar?

Det som fick mig att reagera var ett reportage i Rapport. En kvinna hade kört på vildsvin och enligt egen utsaga blev hon chockad och ringde inte polisen. Hon var däremot inte så chockad att hon missade att fota skadorna på sin egen bil. När hon sedan kom till sitt jobb (osäker på om det ens var samma dag) så frågade hennes arbetskamrater om hon inte hade ringt polisen. Då först ringde hon. Det hon då valde att gå ut i tv och gnälla om var att hon blev fälld för smitning och fick betala dagsböter. Hon ansåg att eftersom hon ville göra rätt borde hon inte ha fått något straff.

En sån logik blir jag alltid så imponerad av. Om jag slår ner någon person och sen kommer på att det var dumt och ber om ursäkt så tror jag inte att kvinnan tycker att jag borde komma undan påföljd.


Hur svårt är det att förstå att djur som blir påkörda oftast får skador som innebär att de lider? Och om man inte rapporterar det kallas ingen eftersöksjägare ut och djurets lidandet fortgår.

Hur man ska göra om man kör på något går det att läsa här

2 kommentarer:

  1. Men herregud vilket pucko! Vad man gör om man kör på vilt får man ju lära sig i körskola, och vimplar ska man ju ha i bilen. Vilket stolpskott. "Det var ju bara ett vildsvin, tänk på min biiiiil som gjorde sig illa!" Det var BRA att hon åkte dit, verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag inte är ensam om min åsikt

      Radera