tisdag 29 augusti 2023

7 månader

 

Dagen startade med ordentlig dimma så Vilde fick gå i koppel. Ska han vara lös så vill jag se omgivningen. Vi har även tittat på hästar idag, hästar är lite läskiga men spännande enligt Vilde.


I vanlig ordning så har jag försökt att mäta honom och mankhöjden nu är 54-55 cm. Under den senaste månaden så har sista valp tanden trillat ut vilket jag är glad för. Har för mig att han tappade den på en torsdag och jag hade tänkt ringa veterinär veckan efter om han inte hade tappat den. Båda kulorna är på plats och har varit det ett tag. Öronen står rätt upp och han har fortfarande överbett men jag tror att det har minskat. Så svårt att avgöra om det minskat eller inte när det handlar om mm.

Förra veckan beställde jag eukalyptus hydrolat och behållare för att testa lite nosework. Med tanke på mygg och regn så är det bra att hitta saker att göra inomhus. Vilde verkar tycka att det är kul. Jag har använt tomma blomkrukor som jag sätter upp och ner för att få honom att markera krukan som lukten finns i och så har jag provat lite att gömma behållare på olika platser inomhus. Han verkar tycka att det är kul så det kommer vi fortsätta med.

Ren lydnadsträning går det så där med just nu. Hjärnan är inte på plats hela tiden och då är det ingen mening att försöka ens. Bättre att leta leksak i trädgården då och leka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar