onsdag 6 september 2023

Sol och ormvråk

 Jag tänkte bli bättre på att hålla liv i den här bloggen men nja det går ju inte så bra. Vilde mår bra i alla fall och är lite lätt tålamodsprövande emellanåt. Nu är han även perfekt med jämna mellanrum så det väger upp lite. Bilresor har gått bra ett tag men det är lång väg till han kommer att tycka att det är okej att åka bil. Vi har promenerat i Malung och i naturen här i närheten. En kväll när jag var ute i trädgården med Vilde tyckte jag mig se en häst i ögonvrån vilket inte hade varit konstigt för folk rider här utanför. När jag vred på huvudet kunde jag konstatera att det inte alls var en häst utan en älg. Nu har det varit dåligt med älg här de senaste åren så det är alltid kul att få se en. Här är lite bilder från den senaste tiden. Under en promenad vid en myr såg vi en ormvråk som flög runt och skrek. Nu fick jag bara en bild på den och vid första anblicken tyckte jag att den var misslyckad. Men nu tycker jag att den blev intressant.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar